Přídavné uložení motoru - pružiny
základní informace
Při výrobě tohoto uložení jsem se inspiroval u teamového kolegy, který měl již přídavné uložení v autě odzkoušené. Přídavný držák ze silného železa je navařený na seriové podložce uložení motoru. Na koncích jsou umístěny šrouby, ve kterých jsou dlouhé šrouby, které stahují pružiny. Pružiny jsem použil ze staré hlavy válců Fiat 126, pro tento účel jsou naprosto dostačující.
Uložení motoru zabránilo vysokým vybracím motoru, motor ani převodovka mi nemlátí do kastle, silenbloky u převodovky se méně opotřebovávají, motor tolik nevybruje a to má i pozitivní účinek na přísun paliva do motoru tím, že karburátor méně vibruje a nedochází k přeplavování.
VÝHODY
- zabraňuje velkým výkyvům motoru a zmírňuje vibrace- zabraňuje přeplavování karburátoru a "kuckání"
- zmírní opotřebení silenbloků na motoru, ale hlavně na převodovce
NEVÝHODY
- méně prostoru na vývod (z víka rozvodů) pro hadici chlazení olejepotřebný materiál pro výrobu
- kus silné železné pásoviny- 4x ventilová pružina ( z hlavy Fiat 126 )
- 2x šroub (vel. 8) ( délka podle toho, jak uchycení vyrobíte )
- 2x matku (vel. 8), doporučujeme se silikonovou vložkou, aby se vibracemi nepovolila, nebo nejlépe dát dvě "kontra"
ukázka funkčnosti přídavného uložení
fotogalerie z výroby uložení
Aktualizováno 15. 1. 2015 19:54