Výměna rozvodů a gufera rozvodů
Mezi běžnou, ale nutnou údržbu vozu patří výměna rozvodů motoru. V tomto fotoseriálu se Vám pokusím vysvětlit, jak na to. Rozvody můžeme měnit přímo na autě, není nutná demontáž motoru, postačí pouze sundat zadní čelo a pružinu motoru a můžeme se s chutí pustit do výměny.
1. Všeobecné informace - popis částí rozvodů
2. Kde rozvody zakoupit a co budeme k výměně potřebovat?
Náš team nakupuje v internetovém obchodu www.fiat500126.cz, kde si můžeme vybrat mezi klasickými rozvody, nebo rozvody bez tlumičů kmitů (rychlejší).Všem můžeme zboží z tohoto eshopu jen DOPORUČIT !!!
K výměne budeme potřebovat:
1x rozvody motoru (rychlejší bez tlumičů kmitů) - 459,- Kč
1x gufero rozvodů - 119,- Kč
1x těsnění víka rozvodů - 21,- Kč
1x těsnící kroužek víka řemenice - odstředivého filtru - 16,- Kč
těsnící pastu motoru (139,- Kč u nás v Broumově 310ml)
3. První kroky
Jako první musíme povolit šrouby víka řemenice, kterou poté demontujeme. Jedná se o 6 šroubů - 10tka klíč
Dále musíme povolit šroub regulačního ventilu. Před povolením šroubu musíme srovnat pojistnou podložku pod šroubem, která je z jedné strany "ohnutá" k jedné straně šroubu. Budeme na to potřebovat velkou sílu, pro utažení tohoto šroubu potřebujeme sílu 150Nm. Povolíme ji tak, že do jedné díry v setrvačníku vložíme 6-stku šroub, a mírným pootočením se nám zasekne o olejovou vanu. Poté budeme moci bez problémů povolit šroub, aniž by se nám motor otáčel.
4. Vyjmeme řemenici klikového hřídele
5. Povolíme víko ventilů
Poté povolíme všechny šrouby, které nám drží víko ventilů. Jedná se o 2x šroub 17ctka klíč, 2x matička 10tka klíč a 7x šroub 10tka klíč.
6. Výměna rozvodů
Vyrovnáme pojistnou podložku, povolíme 4x šroub rozvodového kola vačkového hřídele. Vyjmeme samotné rozvody a na jejich místo vložíme nové.
7. Kontrola správného seřízení a nasazení rozvodů
Řetězová kola se ustavují tak, aby se sací ventil otvíral 26° před horní úvratí a zavíral 56° po dolní úvrati a výfukový ventil se otvíral 66° před dolní úvratí a zavíral 16° po horní úvrati, což je vztaženo na teoretickou vůli 0,625 mm všech ventilů. Pro správné vzájemné nastavení kol jsou na jejich obou čelních plochách značky, které musí směřovat k sobě, viz. obrázek níže.
Poté co máme správně nastavené rozvody, nasadíme pojistné podložky, 4 šrouby velkého rozvodového kola utáhneme utahovacím momentem 10 - 12Nm. Nakonec pojistné podložky sklepneme, viz. obrázek níže.
8. Výměna gufera rozvodů
S každou výměnou rozvodů se doporučuje vyměnit také gufero rozvodů.
9. Utěsnění víka rozvodů
Po úspěšné výměně rozvodů musíme samozřejmě utěsnit víko rozvodů. Styčné plochy víka k motoru potřeme tmelem na motory, trochu také těsnění a přiložíme víko rozvodů, které utáhneme (opačný postup jako při demontáži)
10. Dokompletování motoru
Poté nasadíme řemenici klikového hřídele, našroubujeme šroub regulačního ventilu s pojistnou podložkou, utáhneme utahovacím momentem 150Nm. Poté vložíme nové těsnění do víka řemenice a utáhneme. Doufáme, že Vám tento fotoseriál pomohl, v přípdě jakéhokoliv dotazu mne kontaktujte, rád Vám pomohu. Revo
Aktualizováno 10. 1. 2015 21:00