Povinné prohlídky
Konstrukce a technologie provedení vozu umožňuje již od prvních kilometrů normální provoz, přesto se doporučuje zvláště do prvních 1500 km dodržet tyto zásady:
- vyhýbat se náhlému zvýšení otáček motoru ihned po spuštění motoru
- nepřekračovat hranici maximálních a minimálních rychlostí jednotlivých rychlostních stupňů
- vyhýbat se dlouhodobě sešlápnutému akceleračního pedálu do odporu; maximální a minimální rychlost používat jen krátkodobě
- nedopouštět přetížení motoru ( dříve řadit rychlostní stupně dolů ).
- vyhýbat se náhlému brzděni – při plynulém brzdění se obložení brzd lépe zabrousí a tím se zvětší jejich trvanlivost.
- neprovádět výměnu oleje v průběhu prvních 1000 – 1500 km; za tuto dobu výměnu oleje i se záruční prohlídkou provede autorizovaný servis.
Dodržování zásad provozu při zajíždění má pak pozitivní vliv na trvalost a bezporuchový chod vozu.
-
Periodická technická údržba
Po jištění správného technického stavu provozu vozu je nutno používat doporučené pohonné látky, kapaliny a mazadla a také jak je v tomto návodu podáno provádět periodickou údržbu.
Jednotlivé činnosti podané zde podle ujetých kilometrů by měly být korigovány z důvodu od podmínek, ve kterých byl vůz užíván. Například: vůz byl užíván v létě, při vysokých teplotách nebo v pásmu tropů, je nutno častěji kontrolovat stav elektrolytu v akumulátoru; užívání v horském terénu vyžaduje častější kontrolu brzdového systému; jízda ve městě ve velkém městském provozu způsobuje častější kontrolu volného chodu pedálu spojky atd.
Každých 500km
- kontrola stavu oleje motoru
- kontrola stavu brzdové kapaliny
- kontrola tlaku v pneumatikách
- kontrola opotřebení pneumatik
Každých 2500km ( nebo každý měsíc )
- kontrola stavu elektrolytu v akumulátoru
Každých 5000km
- kontrola stavu kapaliny v zásobníku ostřikovače skla
- kontrola stavu ochrany kloubového spojení, mazat otočné čepy
Aktualizováno 10. 1. 2015 12:52