autor: Filip Branda google+: profil email: 126revo@seznam.cz

Jste zde: Hlavní stránkaFiat 126Návod k obsluzeZásady provozu

Zásady provozu

 

  • Spouštění studeného motoru

    - překontrolovat, zda řadící páka je v neutrální poloze. 
    - přesunout nahoru páku sytiče karburátoru A 
    - přemístit klíč ve spínací skříňce vpravo do odboru ( poloha AVV ) 
    Po nastartování motoru uvolnit neodkladně klíč, který se nám vrátí do polohy MAR. 
    Při spouštění motoru při nízkých teplotách okolí doporučuje se sešlápnout pedál spojky z důvodu usnadnění startu. 
    Po mírném nahřání motoru vracet postupně páku sytiče- (náhled) karburátoru. 
    Pozor: 
    Při využití sytiče karburátoru ( páka v horní poloze ) se nemá dotýkat akceleračního pedálu.

  •  

     

     

    Spouštění teplého motoru


    • Technika spouštění a postup činnosti je podobný jako v případě spouštění studeného motoru. 
      Odlišnosti: 
      - není nutno přesunout páku sytiče karburátoru. 
      - částečně sešlápnout akcelerační pedál, po spuštění motoru postupně pedál pouštět. 
      Spouštění velmi teplého motoru může vyžadovat úplné sešlápnutí akceleračního pedálu. 
      Pozor: 
      Spínací skříňka je vybavena zařízením zabezpečujícím před dalším sepnutím startéru. Právě v tom případě jestliže se motor nespustí, je nutno vrátit klíč do polohy STOP, aby bylo možno opakovat spouštění. 
      Některé vozy jsou vybaveny mechanickým spouštěním startéru - (náhled).V tom případě se motor spouští: 
      - přemístit klíč ve spínací skříňce vpravo do odporu – poloha MAR ( START ). 
      - přesunout do odporu páku B 
      Po spuštění motoru vrátit neodkladně páku B do výchozí polohy. Všechny jiné činnosti jsou stejné jako při spouštění motoru s elektromagnetickým startérem ( pomocí klíče v zapalovací skříňce ). 
      Všeobecné pokyny: 
      - po zapnutí zapalování ( klíč ve spínací skříňce v poloze MAR ) rozsvítí se dvě červené kontrolky 4 a 5 v přístrojovém štítu. Nerozsvícení se kontrolek po zapnutí zapalování znamená, že kontrolní elektrický obvod je poškozen; v tom případě se nesmí spouštět motor. 
      - po spouštění motoru a po překročení 1100-1200 ot/min. motoru zhasne kontrolka 5. 
      - spouštěč nepoužívejte déle než 5 sekund. 
      - při opakovaném spouštění je nutno pět sekund počkat. Jestliže po několikanásobném spouštění nejde motor, je nutno zkontrolovat zapalování a napájení.

    • Úsporný a racionální provoz

      Při jízdě musí být všechny červené kontrolky zhaslé. Jestliže některá z nich svítí, svědčí to o poškození kontrolního elektrického obvodu. V tom případě je nutno přerušit jízdu a závadu odstranit. 
      Doporučuje se: 
      - jízda vozu s ekonomickou rychlostí: 
      rychlostní stupeň 2 – 30km/hod. 
      rychlostní stupeň 3 – 50km/hod. 
      rychlostní stupeň 4 – 75km/hod. 
      - měnit rychlostní stupně při rychlostech: 
      a) nahoru 
      z prvního na druhý – 20km/hod. 
      z druhého na třetí – 35km/hod. 
      z třetího na čtvrtý – 60km/hod. 
      b)dolů 
      ze čtvrtého na třetí – 40km/hod. 
      ze třetího na druhý – 25km/hod. 
      Tyto doporučené rychlosti při změně rychlostních stupňů musí být používány na rovné vozovce nebo při sjezdech z kopce a při příznivých atmosférických podmínkách. Při méně příznivých podmínkách jízdy povinny být rychlosti vyšší. 
      - nejezdit dlouhodobě při sešlápnutém akceleračním pedálu do odporu 
      - při rozehřátém motoru jezdit s menším sešlápnutím akceleračního pedálu, nezvětšovat rychle otáčky motoru. 
      - nezvětšovat bez příčiny čelního odporu vzduchu, např. špatně upevnění zavazadel na střeše. 
      - udržovat správný technický stav vozu, hlavně: 
      Pohonné jednotky, zapalovací systém, jízdní systém 
      Přizpůsobení ve výše uvedených doporučením lze dosáhnout zmenšení spotřeby paliva, zvýšení trvanlivosti a spolehlivosti vozu.

    • Parkování

      Při zastavení vozu je nutno zatáhnout ruční brzdu a zařadit a zařídit první rychlostní stupeň nebo zpětný chod. V zimě raději ruční brzdu nepoužívejte.

    • Výměna kola

      - vůz postavit pokud možno na rovině, zabrzdit zadní kola ruční brzdou, event. V případě potřeby zajistit kola klíny (kámen). 
      - mírně uvolnit (povolit) vozové šrouby vyměňovaného kola. 
      - vložit rameno zvedáku do speciálního otvoru pod podlahou vozu 
      - zkontrolovat, zda základna zvedáku stojí na dostatečně tvrdém podkladu a nebude se v případě zvedání bořit. 
      - otáčet kličkou ve směru a nadzvednout vůz- (náhled), aby kola byla několik centimetrů nad zemí. 
      - demontovat vozové šrouby- (náhled) a sejmout kolo 
      - po nasazení nového kola dotáhnout rovnoměrně kola, střídavě přes střed kola. 
      - spustit vůz, vyjmout zvedák a dotáhnout do odporu všechny vozové šrouby kola. 
      - v případě výměny předního kola ustavit tlak vzduchu na doporučenou hodnotu ( 1,4 baru ). 
      Zásobní kolo je nutno hustit na hodnotu tlaku kol ( 2,0 bar ).

    • Zvedání a vlečení vozu

      Při zvedání vozu jiným zvedákem než se nachází ve výbavě vozu je možno zvedat jen za odpovídajícího zpevnění v přední- (náhled) a zadní- (náhled) části vozu. 
      Jestliže má být vůz vlečen, náleží zakotvit lano do upevnění ( v přední části ), kde jsou pro to provedeny odpovídající otvory A- (náhled).

    Aktualizováno 10. 1. 2015 12:10

    Návody, tipy a technická data

    Menu

    Facebook

     

    Ke stažení

    PŘÍRUČKY OPRAV

     Fiat 126 CZ (formát pdf,  20,3MB)

    Fiat 126BIS EN (formát pdf,  87,5MB)

     Fiat 500 CZ (formát pdf,  42,4MB)

    NÁVODY K OBSLUZE

    Fiat 500 (formát pdf,  19,7MB)

    KATALOGY ND

    Fiat 126 (formát pdf,  69,4MB)

    Fiat 500 (formát pdf,  69,3MB)

    Výprava do ITÁLIE 2017

    Další Maluchářská výprava směřuje k moři do Itálie. Plánujeme najet přes 3 tisíce kilometrů, vykoupat se v moři a cestou zpátky projet ALPY. Termín je 21.8.-3.9.2017.

    Nevíte kam na dovolenou ? Přidejte se :)

    Nakupujte u nás

    Sháníte nějaké díly na naše vzduchem chlazené miláčky ? Navštivte náš eshop www.fiat500126.cz

    Naleznete zde široký sortiment jak seriových dílů, tak na závodní vozy, či díly na zvýšení výkonu Vašeho motoru.

    Cestujeme maluchem

    Maluší výlet do Harrachova

    Go to top