Předělání přístrojové desky Fiatu 126 NT na Fiat CC sporting
1. Část – úprava otáčkoměru
První úkolem je sehnat budíky z Fiatu Cinquecento sporting.
CC sporting Má 4 válcový, dvou cívkový motor. Je třeba upravit přepočet vstupního signálu pro jedno cívkový, dvouválcový motor.
Tuto úpravu zvládne každý trošku šikovný maluchář ;-)
Budeme potřebovat:
· Základní nářadí pro rozdělání přístrojovky (menší křížák, střední plocháč, kleště)
· Pájku a materiál
· Kousek drátku cca 0,5mm Ø
· Trimr 2,5kΩ https://www.gme.cz/ca6vk002-5
· Krystal https://www.gme.cz/krystal-hc49-u-q-4mhz
Rozděláme si budíky Odděláním plexisklového krytu uvolněním pojistných upínáků (pacek). Doporučuji odehnout packy ze spodní strany a plexi jen vyklonit a vysunut.
Odšroubujeme a vyndáme tachometr ( dva šrouby ze zadní strany ). Dále odšroubujeme otáčkoměr (dva černý šroubky z přední strany) a odpojíme od elektriky.
Odšroubujeme 4 matičky a sundáme elektrodesku.
Pozor kryt cívky není nijak přidělaný! Když vám spadne tak si dejte pozor na velmi křehký mechanismus nastavovací cívky a tenkého vinutí a vraťte kryt písmenem B dospod, na orientaci plastové podložky nezáleží, ale výstupky nahoru viz foto.
Po vyndání desky si ji prohlédneme. Budeme přidávat trimr a měnit krystal. Postupovat budeme podle následujících fotografií.
Po připájení všeho tak jak je na fotografiích. Můžeme desku vrátit a smontovat zpět dohromady.
Doladění bude probíhat tak, že budeme otáčet trimrem, dokud nám při volnoběhu nebude ručička ukazovat mezi 5 a 10. Přesné nastavení zkontrolujeme a doladíme tak, že motor vytočíme do omezovače. U modrého nanoplexu je omezovač v 7000 rev. A Otáčkoměr nám musí ukazovat přesně 7000. U šedivého nanoplexu je omezovač na 6500 rev. POZOR! ČERVENÝ APE FF nemá omezovač.
Aktualizováno 2. 5. 2017 19:05